Οι μαθητές με αναπηρία είναι αόρατοι για το Υπουργείο Παιδείας

0
81

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας δεν σχεδόν κάνει καμιά αναφορά στους μαθητές με αναπηρία,«σαν να είναι αόρατοι».

Συντηρεί δομές και προγράμματα που δεν διασφαλίζουν την υποχρεωτική προσβασιμότητα.

Απαξιώνει τις όποιες θετικές αλλαγές έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).

Θεσμοθετεί ένα σχολείο που απέχει πολύ:

  • από το «σχολείο για όλους»
  • από τη φιλοσοφία της συμπερίληψης
  • από τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις της εξατομικευμένης υποστήριξης κάθε μαθητή και μαθήτριας
  • από τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας
  • από την επίτευξη του στόχου της ενίσχυσης των ιδιαίτερων δεξιοτήτων
  • και την κάλυψη των εξατομικευμένων αναγκών όλων των μαθητών.

Οι προωθούμενες αλλαγές:

  • εντείνουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες, την περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων μαθητών με αναπηρία, που είναι και οι πιο ευάλωτοι, (6,3% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού)
  • συντηρούν την ανησυχία για την απουσία ολοκληρωμένης και σαφούς νομοθεσίας, στρατηγικής και διάθεσης πόρων για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση
  • πλήττουν ευθέως το δικαίωματων μαθητών με αναπηρία να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, (άρθρο 47),
  • δεν περιλαμβάνουν καμιά πρόβλεψη για τα ανύπαρκτα προγράμματα εκπαίδευσης, τα σχολικά βιβλία και την ελλιπέστατη υλικοτεχνική υποδομή των δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Απορρίπτουμε το νομοσχέδιο ως απαράδεκτο και αντιεπιστημονικό και για την απαξίωση που επιφυλάσσει στην ειδική αγωγήκαι απαιτούμε την απόσυρσή του.

Το εκπαιδευτικό κίνημα υπερασπίζεται το δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο πλήρως προσβάσιμο, δημοκρατικό, δημιουργικό, διεκδικεί το «Σχολείο για Όλους.

Η ΓΝΏΣΗ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΝΌΜΙΟ,

ΕΊΝΑΙ ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ.

 

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ